Kartą dykumoje

Kai svajodavau apie Maroką, įsivaizduodavau, kad važiuoju į dykumą. Deja, realybė bandė tą stereotipinį (ir tuo pačiu nuostabų) Sacharos įvaizdį palikti užmarštyje, kai supratau, kad 5 dienų kelionėje laiko dykumai nelabai bus. O gal?

Pirmoji Maroko kelionės dalis: Spalvingasis Marakešas

Marakeše įdomu, bet miestas yra miestas. Noriu gamtos!

Į dykumą norėjom visi, išskyrus Claudio, kuris Čilėje buvo paklydęs dykumoje (na, jį galima suprasti). Vis dėlto, susitarėme, kad jei rasime pigų variantą, važiuosime. Visi esame viešojo transporto fanai ir nenorime važiuoti su jokia kelionių agentūra, tačiau būtent pastarasis variantas Maroke dažnai yra pigesnis.

Derybos dėl kelionės kainos truko dvi dienas – kol klaidžiojom Marakešo turguose, užeidavom ir į mažytes kelionių agentūras (arba tiesiog sustodavom prie suoliukų su TripAdvisor stendais). Dviejų dienų kelionė su viena nakvyne dykumoje asmeniui kainuoja 70€. Visi susitarę tą pačią kainą.

Kelionių agentūroje

Mūsų riado (toks marokietiškas viešbutis) savininkas, išgirdęs, kad ieškome turo, pasiūlė važiuoti su jo kompanija, bet nesutiko derėtis. Mane pagavo azartas, todėl pasakiau, kad radome už daug pigiau, bet neišdaviau nei kur, nei už kiek. Jis nenorėjo praleisti progos išsiaiškinti, kas jam “gadina verslą“. Derybos baigėsi tuo, kad man teko ištverti porą nejaukių apkabinimų, pasižadėti, kad sugrįšiu ir galiausiai gavome super mega deal’ą už 40€ žmogui (16 val kelyje, nakvynė dykumoje, vakarienė ir jojimas kupranugariais). Žinau, kad galima geriau ir pigiau, bet mes neturėjome tiek laiko.

Ryte mus turėjo paimti vairuotojas. Kai vėlavo daugiau nei pusvalandį, mintyse jau buvau palaidojusi dykumą ir norėjau riado savininkui padaryti ką nors blogo. Matyt, tokių palinkėjimų užteko, nes autobusiukas pasirodė. Vėliau, miesto pakraštyje mus iškraustė lauk ir persodino į kitos kelionių agentūros autobusiuką. Taip – nesvarbu, kiek mokėjote už turą ir su kuria agentūra norėjote vykti, galiausiai atsidursite tame pačiame reise.

Beje, dauguma agentūrų kontaktuoja per WhatsApp. Negalėjau patikėti, bet dykumoje internetas veikia puikiai.

Man net minties nekilo, kad Afrikoje rasime tiek sniego. Žinoma, kad rasime! Atlaso kalnai aukšti.
Vos po poros valandų vaizdai visai kitokie. Aït Benhaddou miestelis, kuriame filmuoti Gladiator, Game of Thrones, Inception ir kiti filmai. Miesto dalis, į kurią persikėlėme, jau nebegyvenama – ji naudojama filmavimams ir suvenyrų pardavinėjimui

Yra ir tikras tiltas per upę, bet kodėl gi ne
Smėlio pilys
Marokietis dailininkas, per minutę galintis nupiešti kupranugarių karavaną. Iš pradžių paveikslėlis būna beveik nespalvotas, vėliau jį pakaitina virš dujinės viryklės (?) ir kupranugariai įgyja spalvas
Nuo kalno atsiveria puikūs vaizdai:

Judam toliau. Maroke dažnai rašoma trimis kalbomis – prancūzų, arabų ir bereberų. Gerai, kad nesuprantu nei vienos
Pasiekėme dykumą. Žavu, kad esame įdomūs vieni kitiems (ypač kai esi mergina ir kai atrodo, kad atvykai viena)
Aš ant kupranugario jaučiausi kiek nejaukiai. Claudio sugebėjo ne tik fotografuoti apsisukęs, bet ir pasikeisti objektyvą
Kupranugarių vadas. Už nuotrauką paprašė pinigų, bet pasakiau, kad vyras neleidžia
Temstant pasiekėme stovyklavietę. Palapinės didelės, su lovomis (!), netoliese yra vandens, naudojama saulės energija. Vakare visi vakarieniauja bendroje palapinėje ir renkasi prie laužo. Smėlis nuklotas kilimais ir pagalvėlėmis, kurios traukia stingdantį nakties šaltį
Naktį klaikiai šalta, todėl visi net nekviesti renkasi prie laužo (aš iš Lietuvos, nesušalsiu mąstymas nepadeda. Fotoaparato baterija naktį praleido džinsų kišenėje, kad visiškai neišsikrautų)
Bereberai moka linksmintis ir išjudinti sušalusius europiečius
Ali Baba ir Mohamedas arba Claudio ir stovyklos vadas. Pastarasis kai (nesuprantu kaip) prie laužo likome dviese, primygtinai reikalavo eiti su juo į dykumą. Pasakiau, kad kažką pamiršau palapinėje, atsitempiau apsimiegojusį Claudio eiti kartu ir nuvyliau Mohamedą
Dykuma gali žaisti su perspektyva, dėl to bijojau nuklysti. Užtenka perlipti kopą ir nebematysi, kur turi sugrįžti
Asiliukas su atsargine padanga
Kupranugarį laiko akmuo. Nežinau, ar jie čia gerai prižiūrimi ir manau, kad mieliau keliaučiau be jų.
Kupranugarių parkingas. Smagu, kad jie turi vardus ir savo šeimininkus. Vienas iš šeimininkų pasakojo, kad bereberai užsiima turizmu tam, kad galėtų savo vaikus išleisti mokytis į Ispaniją – toks yra susitarimas tarp kai kurių miestų
José bando užkalbėti kupranugarį. Abiems šalta
Greitai švinta
Pasikalbėjom prieš atsisveikindami
Kelias atgal. Vėl kirsime kalnus. Pakeliui mačiau daug pasislėpusių miestelių – kai kurie vos matosi uolienų fone
Čia gausu (kartais apleistų) kino studijų ir kino muziejų. Pigi darbo jėga + atokios vietos
Marokas viename paveikslėlyje – senas taxi, vyrai su tradicine apranga ir keli kilimai pardavimui, palmės ir kone iš smėlio pastatyti namai

Verslumas ir gamtos kontrastai. Turas “netyčia“ sustoja ten, kur yra vieno restorano pasirinkimas. Žinoma, niekas neliepia užsisakyti maisto – kita vertus, kodėl gi ne. Juolab kad sąlygos čia gyventi tikrai sudėtingos
Kelias atgal

Marokas mane visiškai užbūrė – grįžusi dar ilgai negalėjau galvoti apie nieką kitą tik kaip čia sugrįžti ir dar kartą pabūti dykumoje. Ispanai šaiposi iš marokiečių, kad jie per dieną nieko neveikia. Man iš pradžių buvo sunku suvokti, kaip galima visą popietę praleisti tiesiog rūkant cigarus gatvėje ir pardavinėjant senus kilimus. O jiems turbūt nesuprantama, kaip mes galime išleisti santaupas tik tam, kad pamatytume jų dykumas ir kalnus.

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )