Blogas oras Romoje yra geras oras

Kadangi artėja atsiskaitymai universitete, kompiuteryje randu visokiausių tekstų – pavyzdžiui ir šį, kuris iš tiesų turėjo būti pirmasis mano blog‘o įrašas dar 2015-aisiais.

***

Niekada negalvojau aplankyti Italijos. Tikrai – turėjau kažkokią išankstinę idėją, jog ši šalis tiesiog ne man.

Klydau, klydau, klydau.

Bilietus į Romą nusipirkau netikėtai – ieškojau kelionės draugų, norinčių kur nors išlėkti liepai. Draugų atsirado, tačiau su jais atsirado ir nesklandumų, todėl birželio pabaigoje turėjau bilietus Vilnius – Roma – Vilnius ir neturėjau su kuo keliauti. Pagalbos planą pasiūlė mama, kuri nebenorėjo niekur manęs išleisti vienos. Planas paprastas – skrendam kartu!

Tikėjausi nakvynę rasti per Couchsurfing. Deja, Couchsurfer‘iai neskubėjo atrašyti į žinutes, todėl likus kelioms dienoms iki išvykimo, užsisakėme vienos žvaigždutės viešbutį. Kita vertus, radome daug viešbučių pasiūlymų, kurie atsirado tik dėl paskutinės minutės rezervacijos, todėl, summa summarum, viskas pavyko neblogai.

Ką veikti Romoje, rasti nesunku. Įžymybių daug, jos įspūdingos, reikia daug vaikščioti.  „Kuo toliau nuo įžymybių, tuo kavinė pigesnė“ mąstymas nelabai veikia… nes jos čia visur. Toldami nuo koliziejaus, pasieksite bažnyčią. Tuomet arką. Ir fontaną. Ir vėl bažnyčią.

Blogas oras yra geras oras. Jeigu apsiniaukė ir (dėkui Dievui!) žaibuoja, tai – jūsų laikas! Pirmą dieną, kai atvykome į Romą, atrodė, kad kils audra. Turistų mieste buvo vienetai. Kitą dieną tuo pačiu metu prie koliziejaus nebuvo, kuo kvėpuoti – atrodė, kad atvykome kažkur kitur, nei buvome vakar.

Patariu parsisiųsti maps.me žemėlapius, nes be jų gali būti kiek klaidu (mūsų žemėlapis, gautas viešbutyje, visus lankytinus objektus padidindavo tiek, kad bažnyčia pagal jį tęsdavosi per keturias gatves ir dvi aikštes). Kita vertus, mieste daugybė paslaugių policininkų ir kariškių. Bendru nutarimu nusprendėm, kad ne tik paslaugių, bet ir gražių.

Roma retai kada reklamuojama kaip miestas, kuriame galite gerai pailsėti prie jūros. Todėl patarimas: važiuokite prie jūros. Mes važiavome iki Ostia Lido (Ostia paplūdimio, Stela Polare stotelė). Ėjome į spaggio publico „Hakuna Matata“, kuris, nors ir nedidelis, tą liepos pabaigos šeštadienį puikiai sutalpino visus norinčius išsimaudyti.

Atskira panegirika pigiems autobusams:

Kitas geras dalykas, Italijoje atsiradęs dar ganėtinai neseniai – megabus.com autobusai. Bilietai RomaPizaRoma dviems žmonėms pirmyn-atgal kainavo 5.50€. Kelionė į vieną pusę truko 5 val., autobuse veikė tualetas, taip pat, nors ir silpnas, bet buvo wi-fi. Krypčių yra ir daugiau, galima vykti ir į 10-ies valandų trukmės keliones.

Mūsų autobusas buvo dviaukštis, vietos nežymėtos, todėl prie autobuso susidarė didžiulė spūstis (vis dėlto, tilpo visi). Bilietai perkami iš anksto. Megabus informacijos stotyje (bent jau 2015-aisiais) rasti nepavyko… tačiau paklausus Tabachi pardavėjo (tokios tabako parduotuvės, kuriose įsigysite ir metro bilietų – metro bilietais prekiauja visi, kas prekiauja cigaretėmis), išsiaiškinome, kad megabus Tiburtina stotyje išvyksta iš 8 aikštelės.

Roma padėjo labai greitai įsimylėti Italiją. Čia apima nuostabus jausmas, kai atrodo, jog miestą jau pažįsti – juk gatvės jau matytos filmuose, o svarbiausi pastatai pristatyti dar mokykliniuose istorijos vadovėliuose.

*Daiktai savaitės kelionei:

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )